بونجی

عمومی

بونجی

عمومی

چرا افراد غیر بومی تکیه بر کرسیهای ادارات شهرمان زده اند.!؟

چرا افراد غیر بومی تکیه بر کرسیهای ادارات شهرمان زده اند.!؟

 

ما در اینجا قصد نداریم مانند بعضی از دوستان وبلاگ نویس به فرد ، دسته و گروه خاصی اهانت کنیم ولی ما دنبال چراهایی هستیم که برای ما تا بحال بی جواب مانده اند و کسی نیست که باسخگو این سولات مردم ما باشد.گیاوان سرزمین ما  گیاوانی هاست و ما گیاوانی ها مردمانی هستیم،  رشید، غیرتمند، شجاع، درستکار، امانتدار، مهماننواز و صادق.با این اوصاف ما مخالف مهمانانمان نیستیم ولی وقتی می بینیم که مهمانان ما نقش صاحب خانه را بازی می کنند و ما مردم گیاوان با این که صاحب خانه هستیم ولی در سرزمین و شهر خود احساس غریبی میکنیم .

ایا شده حتی یک بار از خودتان ببرسید چرا فرماندار ما غیر بومی است ؟چرا در اکثر دستگاههای اداری و اجرایی درهنگام استخدام نیروی انسانی توجهی به بومی بودن نیروی استخدامی نمی نمایند و بیشتر فاکتورهای بی ارزشی را برای استخدام در ادارات در بستهای کلیدی قائل هستند فاکتورهایی که شایسته سالاری و توجه به بومی بودن جا و ارزشی در بین در انها ندارد؟ و چراهای دیگری که مجال گفتنشان در این جا نیست. باید از مسئولان بالادستی پرسید چگونه است گیاوانی در حال حاضر در خارج از ایران می تواند به بالاترین مدارج علمی  و سیاسی دست یابد ولی در داخل ایران و در شهر خود حتی کارمند جز نشود و در عوض مواد فروش و بیکار باشد.؟ بس مشکل از کجاست و چه کسی مقصر است؟ و ارجعیت این اقایان غیر بومی در چه چیزی است ؟این سوالی است که باید خودمان جواب ان را بیدا کنیم و ان را جدی بگیریم اری خودمان باید به فکر بیفتیم کسانی دیگر به فکر ما نیستند ما استعداد  اداره امور خود را داریم ولی به این نتیجه رسیده ایم که برای به دست گرفتن امور شهر خود شایستگی و مدرک برای بلوچ گیاوانی کافی نیست و باید خصوصیات دیگری داشته باشیم تا به کرسیهای مهم شهرمان تکیه بزنیم !!!!. 

 در سالهای نه چندان دور زمانی که ما مردم گیاوان خود مسول امور منطقه خود بودیم با امکانات بسیار اندک ان زمان مردم ما توانستد در همه زمینه ها منطقه خود را به شایستگی اداره کنند. در ان زمان که مهمترین دغدغه  مردم  ما امنیت بود مردم ما در امنیت بایدار زندگی خود را می گزراندند ولی در قرن بیست و یکم ما ارزوی همان امنیت را داریم که با وجود نیروهای غیر بومی در منطقه محقق نخواهد شد .بنظر ما اگر جوانان شایسته گیاوانی مسول ادارات امنیتی ،سیاسی، فرهنگی و اقتصادی شهرشان باشند ان وقت ما می توانیم شاهد بیشرفت و ابادانی گیاوان باشیم در غیر اینصورت وضع از اینی که هست روز به روز بدتر خواهد شد و فقط  شهرستان شدن مشکلی را حل نمی کند .بلکه مشکلات را بیشتر خواهد کرد. امیدواریم که مسولین کشوری به خود بیایند و امور شهرمان را به دست جوانان شایسته گیاوان واگذار کنند.امین

به امید گیاوانی اباد

نظرات 21 + ارسال نظر
ج شنبه 23 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:14 ق.ظ http://www.tahrui1.blogsky.com

آری مؤمنان با عبادت به استقبال رمضان می روند اما کانالهای تلوزیونی با سریالهای وقت کش و عمر ضایع کن.
مؤمنان با ذکر و نیایش به ماه رحمت روی می آورند، ولی عیاشان با برگزاری مراسم شب گذرانی و لهو و لعب.
مؤمنان با روزه و قیام به استقبال ماه مغفرت می روند ولی غافلان با برپایی مسابقات فوتبال و سرگرم کردن جوانان تا اینکه مبادا به فکر برپایی نماز تراویح و قیام بیافتند و اگر شب به رختخواب بروند دیگر نای قیام و حتی سحری هم از آنها گرفته شود.
حقیقتا این سؤال مطرح می شود که یازده ماه سال بدون هیچ برنامه و سرگرمی خاصی ولی ماه رحمت و عبادت که روی می کند باید آنقدر با بازی و سرگرمی و سریال و غذاهای رنگارنگ پر شود که نفهمیم کی از دستمان رفت. ‌اینها برای چیست؟
پس بیاییم و اوقات خودمان را جدی بگیریم و اگر رمضانهای قبل را با لهو و لعب ،‌فیلم و سریال سپری کردیم فرصت امسال خود را از دست ندهیم تا خدای

صدای بندر شنبه 23 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 07:36 ب.ظ http://www.sedaye-bandar.blogfa.com

خواهشمندم به جمع ما بپیوندید ! ((امنیت شهر بندرعباس حق طبیعی ماست))
در صورت تمایل من را آگاه کنید .

حسن یکشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 08:51 ق.ظ

سلام گل گفتی و در سفتی ای آقای عزیز بانجی ما امیدواریم که مسئولان رده بالا عدل و انصاف را رعایت و به مقتضای وجدان و ایمانشان عمل نمایند که با ظلم مبارزه کنند و این یک نمونه بارز و روشن از ظلم است و ........ امیدوارم که همه وبلاگ نویسان اطلاع رسانی کنند تا ذهن افراد بالاتر روشن شود و یا اینکه آگاه شوند و هم مردم از حقوقشان اطلاع یابند هرچه بگویم کم است واقعا موضوع بسیار مهم و بجایی را مطرح کرده اید که تا به حال من در هیچ وبلاگی آن را ندیده ام به این موضوع بیشتر و بیشتر بپردازید و قضیه را روشن و حلاجی نمایید / موفق باشبد

رضا یکشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 08:53 ق.ظ

رجع به این موضوع بیشتر بنویسید و...........

جووگی یکشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 04:54 ب.ظ

چه عجب........

تا زمانی که ما گیاوانی ها بخصوص منطقه شما سرگرم زیراب زدن دوست و همسایه خود هستیم وضع همین است..

انجمن جاسک سه‌شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:39 ب.ظ http://www.jask22.mihanbb.com

انجمن جاسک (تالار گفتمان جاسک) افتتاح شد
یه سری بزنید
ابزار سایت
جعبه پیام
ارسال موضوع توسط بازدید کننده ها البته اونهایی که در سایت ثبت نام کرده اند

جماعت سه‌شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:34 ب.ظ http://www.tahrui1.blogsky.com

جوان تو کیستی؟ ازکدام گروه هستی؟
برادر جوان! آیا خودت را می شناسی؟ آیا تاریخ وجود خود را می دانی؟ آیا نیاکان خود را می شناسی؟ مجد و عزت خویش را در چه می دانی؟

جوک سرکله چهارشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 04:42 ق.ظ http://www.sarkalapos.blogfa.com

به نظر شما عملکرد جاسک سینما چه طور بود( از دیدگاه شما )
بیایید و تو نظرسنجی ما شرکت کنید و نظر بدهید


باتشکر[گل]

[ بدون نام ] یکشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 05:22 ب.ظ http://gmkonarak.blogfa

باسلام و قبولی طاعات نتاسفانه این قضیه در بلوچستان تیز وجود دارد و بقول شما آدار چی را هم از دیگر شهر ها و استانها می آورند که باعث بی عدالتی و خیلی خطرناک است به امید روزی که بتوانیم عدالت را شاهد باشیم

ج یکشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:51 ب.ظ http://www.tahrui1.blogsky.com

رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمودند«من قال لا إله إلا الله وحده لا شریک له ، له الملک وله الحمد وهو على کل شیء قدیر .


یعنی: «هرکس در هر روز صدبار این دعا را بخواند: لا إله إلا الله وحده لا شریک له ، له الملک وله الحمد وهو على کل شیء قدیر: هیچ معبودی جز الله نیست که تنها و بی‌شریک است، پادشاهی و حمد و ستایش سزاوار او و از آن اوست و او بر هر چیزی و هر کاری تواناست»، برای او ثوابی معادل ثواب آزاد کردن ده برده خواهد رسید و برای او صد کار نیک نوشته و صد گناه از او پاک می‌گردد و آن روز تا غروب از شر شیطان محفوظ و در امان است، و هیچ کس کاری بهتر از آن نکرده، مگر آن کس که بیشتر از او عمل کرده باشد».

پس این ذکر بزرگ را فراموش مکن..

لا إله إلا الله وحده لا شریک له له الملک وله الحمد وهو على کل شیء قدیر "

گفتن صد مرتبه از این ذکر برایت قابل احساس و سنگین نخواهد بود و تو می توانی دوباره این ذکر را در راه یا در اوقات و مکانهای انتظار بخوانی.

مشخص نیست که چه تعداد از مسلمانان این رساله را خواهند گرفت و آنرا خوانده و سپس اجرا می کنند، پس (پخش این رساله) صدقه ی جاریه ای برایت خواهد شد که جز پروردگارت کسی نمی تواند میزان حسنات آنرا درک نماید.



آنرا به تمامی کسانی که در اطرافت هستند پخش کن.

احمد یکشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:19 ق.ظ

با سلام ودرود خدمت برادر عزیزمان جناب اقای بانجی واقعا که سخنانت حقیقت داره غیر بوبی ها بیاییند بر کرسیها تیکه کنند وبومی ها باید بنکرند که اونها جکار می کنن این حقه ما هست جون ما مردمانی هستیم غریب برست

جماعت تبلیغی یکشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 11:39 ب.ظ http://www.tahrui1.blogsky.com

سلام برادر گرامی

با عرض سلام وتهنیت وبابت این شهر کریم خدمت شما دوست عزیز .

غرض از مزاحمت برادر میخاستم عرض کنم که

اگر مایل به ادامه لینک دادن با وبلاگم هستی .

خبرم کن

واله شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 11:35 ق.ظ http://bozorg-growg.blogfa.com

چه ناگهانی ؟ چه تلخ ؟ چه دلهره آور؟

اعلام ترک وبلاگ نویسی توسط پدر وبلاگ نویسی شهرستان سیریک و یکی از مسن ترین وبلاگ نویسان هرمزگان وکشور. ولی چرا؟

ما نمی دانیم. اصولا نیازی به دانستن این هست که چرا ایشان با این جایگاه ممتاز نوشتن را ترک کرده اند. شاید درد ایشان با درد گل آقا یکی باشد که او هم ناگهان انتشار هفته نامه گل آقا که جایگاهی ممتاز در مطبوعات ایران داشت و دارد را متوقف نمود.

نقش ما در این میان چیست ؟ ما که هر روز صبح در اولین فرصتی که به اینترنت وصل می شدیم سری به ولاگ وزین شان می زدیم و حظی می بردیم. آیا باید همینگونه نشست ونظاره گر یک رویداد تلخ فرهنگی بود؟ برای مقابله با این وضعیت چه می توانیم انجام دهیم؟

این وبلاگ برای همین منظور تأسیس گردیده و تا روزی که آقای محمد آراسته را ترغیب به فعالیت مجدد نماید از پا نخواهد نشست.

رسما از همه شما دوستان و دوستداران آقای آراسته دعوت می کنیم که با نگارش یک نامه به ایشان و ایمیل آن به آدرس :

Bozorg_gerowg@yahoo.com

کمکی به متقاعد نمودن ایشان جهت فعالیت دوباره بنمایید. بی صبرانه منتظرم

واله

رضا شنبه 3 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:57 ق.ظ

سلام : برای من خیلی جای تعجب و شگفتی است که دولتمردان و ملت ما بخاطر اهانت به قرآن توسط یک کشیش تظاهرات و راهپیمایی کردند و حق هم همین است اما چرا این آخوندها و خیلی از مسئولین جمهوری اسلامی به حضرت عائشه ( رض ) که زوجه رسول الله ( ص ) است توهین میکنند و هیچ ابایی ندارند و از خدا و رسول خدا و مومنین هیچ شرم و حیایی ندارند . من تا حدودی نهج البلاغه را خوانده ام ولی هیچ بی احترامی از جانب از حضرت علی به حضرت عائشه ندیدم . آیا مگر خدا نگفته که ازواج پیامبر امهات المومنین هستند پس این همه فحاشی و کینه نسبت به مادر خود چه گناه و بهتان بزرگی است من نمی دانم که آیا فحاشی به اصحاب و ازواج پیامیر جزء اصول تشیع است یا اینکه عده ای برای پیشبرد اهداف خود شیعیان مخلص و ساده را فریب میدهند من به این موهنین می گویم که در دنیا و آخرت آبرویی ندارید جز اینکه به نام مسلمانی تیشه به ریشه مذهبتان میزنید من تا به حال ندیدم که یک غیر مسلمان و حتی یهودی و مسیحی با این وقاحت و بی شرمی و پرویی چنین توهینی به زوجه روسول الله بنماید . ای شمایی که دم از وحدت وحدت میزنید پس این توهین ها برای چیه من از رهبر معظم انقلاب میخواهم که جلوی این رویه زشت و ناپسند را بگیرند و تا بیشتر از این دامنه تفرقه و اختلاف گسترش نیابد . جای بسی تعجب است که در جمهوری اسلامی که به نام مقدس اسلام مزین است سایتها و وبلاگهایی راکه با موضوعات حضرت عائشه مرتبط است مسدود نموده است . تا به حال ندیم که یک اهل سنت کوچکترین اهانتی به خلفاء و ائمه کرده باشند. و یک چیز واضح و روشن استکه آدمهای بی منطق دست به فحاشی و اهانت میزنند و الا امروزدنیا دنیای علم و بحث و منطق است و کسی در طول تاریخ با بی منطقی و توهین به هدف و آرزویش نرسیده که این دومی باشد . در طول تاریخ انسانها آمده اند و حکومت کرده اند اما آنهایی نامشان به خوبی مانده که خوب عمل کرده اند و منطق را جایگزین بی منطقی کرده اند و هدف اسلام هم همین است که علم و منطق حاکم شود و

ازاده جمعه 16 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 05:01 ب.ظ

سلام دوست عزیز
افرین به افکار خوب وزیبای شما
کشور ایران همجون اسرائیل منطقه ما را اشغال کرده است وبا تعصب مذهبی وفرقه کرایی میخواهد فرهنک اصیل بلوجی را ازبین ببرد وما را برای همیشه تحت ظلم واستبداد خود قرار دهد وبرای هیجکس بوشیده نیست که ظالم به نتیجه اعمال بد خود خواهد رسید

مردم ش مکران شنبه 17 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:06 ب.ظ http://makorananth.blogfa.com

سلام.وبلاگ مردم شناسی مکراان با مقاله جایگاه شعر و ادب در مکران بروز است.لطفا نظرات گرانقدرتان را از ما دریغ نکنید

شریفی جمعه 7 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 02:17 ب.ظ http://lirdaf.blogfa.com/post-66.aspx

سلام بروزم.

شهدادی یکشنبه 23 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:18 ق.ظ http:///http://www.bashgardi.blogfa.com/

باسلام وب باحالی داری
به ما هم سر بزن خوشحال میشیم
بونج بخاطر صداقتت دوستت دارم
همه جا متاسفانه از نیروهای بومی استفاده نمیشه

Mohamad Reza پنج‌شنبه 27 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 03:26 ب.ظ http://www.matin-ravanshenas.tk

سلام دوست عزیزم...من یک جاسکی الأصل هستم ولی مطمئنم نه تو منو میشناسی و نه من تو رو...خیلی خوشحال میشم به وبلاگم بیای و نظر بدی.خداحافظ.

انور پنج‌شنبه 9 دی‌ماه سال 1389 ساعت 03:42 ب.ظ http://etehadkardar.blogfa.com

سلام گل خدا رو شکر که اسم بونجی رو در فضای مجازی دیدم یک لینک واصه وبلاگ جدیدم بذار لطفا

عیسی زارعی شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 07:33 ب.ظ http://eissa.zarei@yahoo.com

گل گفتی
کاش همه وبلاگ نویسان ازاین مطالبهامینوشتند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد