بونجی

عمومی

بونجی

عمومی

چرا افراد غیر بومی تکیه بر کرسیهای ادارات شهرمان زده اند.!؟

چرا افراد غیر بومی تکیه بر کرسیهای ادارات شهرمان زده اند.!؟

 

ما در اینجا قصد نداریم مانند بعضی از دوستان وبلاگ نویس به فرد ، دسته و گروه خاصی اهانت کنیم ولی ما دنبال چراهایی هستیم که برای ما تا بحال بی جواب مانده اند و کسی نیست که باسخگو این سولات مردم ما باشد.گیاوان سرزمین ما  گیاوانی هاست و ما گیاوانی ها مردمانی هستیم،  رشید، غیرتمند، شجاع، درستکار، امانتدار، مهماننواز و صادق.با این اوصاف ما مخالف مهمانانمان نیستیم ولی وقتی می بینیم که مهمانان ما نقش صاحب خانه را بازی می کنند و ما مردم گیاوان با این که صاحب خانه هستیم ولی در سرزمین و شهر خود احساس غریبی میکنیم .

ایا شده حتی یک بار از خودتان ببرسید چرا فرماندار ما غیر بومی است ؟چرا در اکثر دستگاههای اداری و اجرایی درهنگام استخدام نیروی انسانی توجهی به بومی بودن نیروی استخدامی نمی نمایند و بیشتر فاکتورهای بی ارزشی را برای استخدام در ادارات در بستهای کلیدی قائل هستند فاکتورهایی که شایسته سالاری و توجه به بومی بودن جا و ارزشی در بین در انها ندارد؟ و چراهای دیگری که مجال گفتنشان در این جا نیست. باید از مسئولان بالادستی پرسید چگونه است گیاوانی در حال حاضر در خارج از ایران می تواند به بالاترین مدارج علمی  و سیاسی دست یابد ولی در داخل ایران و در شهر خود حتی کارمند جز نشود و در عوض مواد فروش و بیکار باشد.؟ بس مشکل از کجاست و چه کسی مقصر است؟ و ارجعیت این اقایان غیر بومی در چه چیزی است ؟این سوالی است که باید خودمان جواب ان را بیدا کنیم و ان را جدی بگیریم اری خودمان باید به فکر بیفتیم کسانی دیگر به فکر ما نیستند ما استعداد  اداره امور خود را داریم ولی به این نتیجه رسیده ایم که برای به دست گرفتن امور شهر خود شایستگی و مدرک برای بلوچ گیاوانی کافی نیست و باید خصوصیات دیگری داشته باشیم تا به کرسیهای مهم شهرمان تکیه بزنیم !!!!. 

 در سالهای نه چندان دور زمانی که ما مردم گیاوان خود مسول امور منطقه خود بودیم با امکانات بسیار اندک ان زمان مردم ما توانستد در همه زمینه ها منطقه خود را به شایستگی اداره کنند. در ان زمان که مهمترین دغدغه  مردم  ما امنیت بود مردم ما در امنیت بایدار زندگی خود را می گزراندند ولی در قرن بیست و یکم ما ارزوی همان امنیت را داریم که با وجود نیروهای غیر بومی در منطقه محقق نخواهد شد .بنظر ما اگر جوانان شایسته گیاوانی مسول ادارات امنیتی ،سیاسی، فرهنگی و اقتصادی شهرشان باشند ان وقت ما می توانیم شاهد بیشرفت و ابادانی گیاوان باشیم در غیر اینصورت وضع از اینی که هست روز به روز بدتر خواهد شد و فقط  شهرستان شدن مشکلی را حل نمی کند .بلکه مشکلات را بیشتر خواهد کرد. امیدواریم که مسولین کشوری به خود بیایند و امور شهرمان را به دست جوانان شایسته گیاوان واگذار کنند.امین

به امید گیاوانی اباد