بونجی

عمومی

بونجی

عمومی

((مستند بونجی ))

(( مستند بونجی ))

 

مستند بونجی به کارگردانی عبدالرحمن لشکری زاده به جشنواره فیلم اردیبهشت هرمزگان راه بیدانمود این مستند اثار تاریخی جاذبه های گردشگری وهمچنین تاریخ قدیم بانجی را از زبان بزرگان واشعار شاعران بزرگ بونجی از جمله اشعار شاعر توانمند خطه مکران زمین مرحوم دادمحمد قاسم واشعار علی مراد عبدالرحمن را به تصویر کشیده است در این مستند با بزرگان بونجی از جمله مرد زحمت کش بانجی جناب مراد رحیمی رییس شورای اسلامی بانجی وعضو شورای بخش مرکزی جاسک مصاحبه شده است از جاهای دیدنی این روستا کوه جزیره است که به صورت جالبی تصویربرداری شده است
این مستند که بعد از چندین ماه زحمت ساخته شده اولین مستندی که درباره منطقه های گیاوان زمین ساخته شده است کارگردان این اثر رییس فرهنگسرای شهید باهنر جاسک بوده که خودش فرزند بونجی می باشد ایشان به جز ریاست فرهنگسرا ی شهید باهنر معاونت اداره فرهنگ وارشا داسلامی جاسک را نیز به عهده دارند واز کارشناسان امور فرهنگی ومطبوعات اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی هرمزگان هستد بعد از مستند بانجی یک مستد بانام بانجی سرزمین دریادلان به کارگردانی رضا حیدری است که این مستند نیز به جشنواره راه یافته است

نظرات 6 + ارسال نظر
رضا حیدری دوشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 12:38 ق.ظ http://www.jaskhonar.persiangig.com

با عرض سلام خدمت دوست بزرگوار .....
من حدودا ۳ سال هست که در جاسک زندگی می کنم و با انواع گوناگون مردم در جاسک معاشرت کردم ....
بدون اینکه حاشیه برم حرف دلمو میزنم....
من هنرهای فراوانی رو دارم ...دوست دارم زکات هنرهامو بپردازم....
برای اینکه این کارو بکنم میام یه کار خیلی خوب رو انتخاب می کنم و این کارو تا آخرش میرم چه شکست بخورم چه پیروز بشم...
همونطور که بزگان علم گفتن...: << زکات علم این است که از هنرهایمان را به دیگران یاد بدهیم >> در واقع به ترویج گذاشتن آن است....
از این که من دو سه روز وقت خودمو به دوستان عزیزم در بونجی دادم خیلی خوشحال هستم و باعث افتخار منه که دوستانی همچون عبدالرحمن لشکری زاده ..عبدالله تاب و ... رو دارم ...
هدف من از اینکه چرا بونجی رو واسه مستند سازی انتخاب کردم این بود که ۱- کوه جزیره و قلعه رئیس قلندر که در ۵ کیلو متری بونجی داره ۲- منطقه گل فشان بنام پوراف در چند کیلومتری بونجی قرار داره ۳- صید و صیادی توسط شیرمردان بونجی و .... بود.
که با یاری خداوند و دوستان گرامی تونستم این مستند رو بسازم و تا الان در حال تدوین اون هستم...
یکی از تصمیم های خیلی جدی من هم اینه که اگه در جشنواره مقامی کسب کنم .. هزینه ای که به عنوان جایزه دریافت می کنم قصد این رو دارم که نصف این هزینه رو به یکی از مستمندان بونجی اهدا کنم....
خوب دوست عزیز من همه حرفمو زدم اینم شمارمه ۰۹۳۸۸۴۳۹۵۱۰ اگه یه وقت کاری بود در خدمتیم...
دوستدار شما رضا حیدری....

سلام و عرض ادب خدمت رضا حیدری عزیز
ارزوی موفقیت شما را در همه امورات زندگی از خداوند متعال خواستاریم.و از اینکه بونجی را برای فیلم مستند خود انتخاب کردید بی نهایت ممنون و متشکرم.
این نظر لطف شماست و ما به همکاری شما دوستان نیازمندیم
باز هم منتظر حضور ونظرات مفیدتان هستم
خوش امدید دوست عزیز

علی چهارشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 10:43 ق.ظ

بفرمائید این پوراف در کجا قرار دارد تا ما از آن دیدن کنیم

سلام دوست عزیز
ممنون از حضورتان در بلاگ بونجی
دوست محترم بورافهای زیادی در بونجی و اطراف ان وجود دارد که معروفترین انها بوراف توجک است که موقعیت دقیق ان هم این است
N ۲۶.۰.۳۷
E ۵۷.۱۴.۲۵

موسی چهارشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 10:53 ق.ظ

خواهشمند است موقعیت دقیق پوراف را بنویسید که در کجا قرار دارد تا ما از آن هم دیدن کنیم

سلام دوست عزیز
ممنون از حضورتان در بلاگ بونجی
دوست محترم بورافهای زیادی در بونجی و اطراف ان وجود دارد که معروفترین انها بوراف توجک است که موقعیت دقیق ان هم این است
N ۲۶.۰.۳۷
E ۵۷.۱۴.۲۵

موسی شنبه 28 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 08:14 ق.ظ

برادر عزیزاگربوراف در توجک است چه ربطی به بونجی دارد یک مقدار واقع بین و حق طلب باش تا جایی که من شنیدم و میدانم توجک ربطی به بونجی ندارد و به گتان جهلا نزدیکتر است و مردم گتان جهلا همیشه در آنجا فعالیت دارند و تا به حال یک نفر از مردم بونجی در آنجا فعالیتی نداره در نوشتن مطالب صداقت را سر لوحه کارت قرار بده / موفق باشید

سلام
ممنون از حضور و نظر شما دوست عزیز
شما در نظر قبلی از من موقعیت دقیق بوراف را خواسته بودید که من موقعیت زیباترین بوراف منطقه را برای شما نوشتم چون در نزدیکهای بونجی بورافهای زیادی وجود دارد ولی فکر کردم برای رفتن به ان بورافها باید اول کلاس کوهنوردی بروید.و اگر چنانچه یک گوهنورد ماجراجو هستید در نظر بعدی خبرم کنید که ان بورافها را که از توجک هم به بونجی نزدیکترند برایتان معرفی کنم و موقعیت دقیقشان را برای شما بنویسم.
دوست محترم بنده در جواب شما نگفتم که بوراف توجک در بونجی قرار دارند .من برای شما نوشته بودم که در بونجی و اطراف ان قرار دارد .مشکل از درک مطلب از طرف شمابود.چون من از شما بهتر می دانم که بوراف توجک نه در گتان هست و نه در بونجی بلکه همانطوری که از اسمش بیداست در توجک قرار دارد و توجک و شیراهن از بونجی و گتان تاریخی قدیمی تر دارند.
در ضمن فعالیت مردم گتان در توجک چه ربطی به این مسئله دارد.و من هم در وبلاگ بونجی اسمی از بورافها نیاوده ام و این مطلب که از بوراف گفته بود نظر یکی از کاربران محترم وبلاگ بونجی بود شاید در اینده بستی مستقل درباره بورافها در بلاگ بزارم .
باز هم منتظر نظرات شما برادر محترم هستم
موفق باشید .

موسی یکشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 11:06 ب.ظ

با سلام و احترام : جمله داخل پرانتز عین گفته شماکه در جواب بنده نوشته بودید که نشان میدهد پوراف یا در بونجی و اطراف آن است در حالی که نه در بونجی و نه در اطراق آن است بلکه به روستای گتان جهلا و بالا نزدیکتر است پس برادر عزیز فلسفه بافی نفرمایید و پورافهای دیگر را معرفی کنید (بورافهای زیادی در بونجی و اطراف ان وجود دارد که معروفترین انها بوراف توجک است ) کمی به این جمله خودت نگاه کن و آن موقع مطلب بنویس امیدوارم در کارت صادق و در تلاشت موفق باشید و...و...و...

ندای قران سه‌شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 12:35 ق.ظ http://www.tahrui.blogsky.com

چرا نماز می خوانیم .............. --آیا نماز خسارتی است که انسان باید آنرا بپردازد همچنانکه به اجبار باید زیر بار مالیات ناعادلانه برود؟ آیا نماز سبب اتلاف وقت است و انسان وقت اضافی ندارد تا آنرا تلف نماید؟
آیا نماز قانونی ناخواسته است که انسان محکوم به پذیرش آن باشد، همانطور که در حکومتهای دیکتاتوری ناچار است بعضی قوانین سیاسی را بپذیرد؟
آیا خداوند نیازمند نماز ماست؟ و بهره‌ی نماز برای انسان چیست؟ واگر ترک شود چه زیانی دارد؟ و آیا …؟ و چرا …؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد